פטנטים

פטנטים – גוגל פלוס

 

היו שכבר ויתרו על “גוגל פלוס”.

היו שהספידו. אבל נראה כי….גוגל-פלוס  הופכת להיות נדבך נוסף, גם אם לא מרכזי,  חלק מתווי הפנים של הענקית, של גוגל.

היום תראו בכול אתר חדש או אתר מתוחזק את הקישור של גוגל פלוס. חלק אינטגרלי ממראה הפנים של האתר, כמו ליד פייסבוק ,טויטר וניוזפיד.

פטנטים – גוגל פלוס הינה עוד מדרגה בטירת החלומות שיצרו בעלי גוגל הצעירים. מיום הקמת גוגל ועד היום החברה הצעירים טרחו ועסקו “בחדשנות” – וחשבו מחוץ לקופסה. נכון, כי היום עם הר הזהב שבידיהם החברים יכולים לשחק ביתר קלות. גוגל הוסיפה בימים אלו חדשנות נוספת בארסנל הכלים שלה שביידוע מורכב מכלים נוספים כדוגמת: חיפוש גוגל; ג’ימייל; יוטיוב שנקנתה לארסנל. עוד ועוד מהמוצלחים והידועים. ועוד, כמו מפות, דוקס ודרייב.

                            פטנטים – גוגל פלוס – רשמו פטנט על הייחודיות של המערכת שלהם.

עכשיו – גוגל הוסיפה וחידשה במה שנקרה כלי “גוגל אוספים” (Google Collection). היו שנתנו לזה שם מפוצץ “החיים אחרי  גוגל פלוס פטנטים - עוד כלי חדשניפוטושופ”. אולם, כך או כך, עסקינן ברכיב וכלי שללא ספק יתן נופח ושינוי לטובה גם בגוגל פלוס. כדרכה של גוגל הרי בניית חדשנות כלים חדשים נבחנת ברמת מכלול האורגנים המרכיבים את הענקית.

מה המצב הנתון היום עם גוגל פלוס?

♣גוגל פלוס נמצאת שם. אף בר בי רב לא יוכל לקרוא לה כישלון. אמנם נמצאת שם בלי הרבה רעש. בלי לחץ שאפיין את כניסתה לשוק. ונראה שאין היום פנטזיה שגוגל פלוס תחליף את פייסבוק מחר בבוקר. כך שצוקרברג אולי לא יגיע למי מהקוראים לדלת הבית ויבקש הלוואה לקנות מקדונאלד כשר לפסח, אם יש דבר כזה.

גוגל פלוס בקריאה שלי את דרך המחשבה העסקית של “החברים בגוגל”, מורכבת משניים. האחת, ראייה כי העניין בכלי עצמאי עם הגיון עצמאי. אולם גם בכלי מותאם, בעל יכולות להתחבר לכלים אינטגראליים של גוגל עצמה.

ומכך, החוזק והחוסן של גוגל רק מתעצם, גם אם לא מהותית – אולם כרגיל, היא קיימת גם שם על המפה. והשני – אסטרטגייה בטווח הקצר – “בניית השוחה” הסתיימה וגוגל פלוס מתמקמת ומשפרת עמדות עוד קצת ועוד קצת. לדעתי – מתוך הערכה “לחברים החכמים בגוגל”, למעוף ולחדשנות המתמדת – הם גם יכולים להפתיע יום אחד “באס” שיתחבר וייצור נוקאאוט לשחקנים גדולים. הגדולים יודעים שמול גוגל הם חיים על זמן שאול.

גוגל הנגאאוטס הוא כלי נוסף של גוגל שבהזדמנות זו אולי יאמר בעניינו מילה. כלי של גוגל שמשמש לשיחות צ’אט בכתב; שיחות וידאו מרובות משתתפים. ושוב העובדה שכלי גוגל המוצלח, הג’ימייל, מיישם בו את היישום של גוגל הנגאאוטס אצל מיליונים רבים של בעלי תיבות אימייל. שוב נראה, כי בגוגל “לא פראיירים”. החשיבה בריאה, ואין חשיבה בריאה אלא בפשטות, בלי סיבוכים וסירבולים.

כול כלי בגוגל יש לו הגיון עסקי עצמאי. יחד עם זאת, הוא מקבל הרמה להנחתה – מכלים מוצלחים ברמה עולמית. ככה שיוצא שעם אבא כמו גוגל כול כלי סופו הצלחה. ראה גם את עורך התמונות הקיים בגוגל פלוס שהוא לכשעצמו כלי בתוך כלי שמושך אליו רבים עקב נוחות “העריכה בלחיצת כפתור”. מה סיכון? והסיכון העיקרי – שיקום גאון חדש – יקבל חכמה חדשה מלמעלה – וטכנולוגיה חדשה תרבה פטנטים ותייתר את הענקים. אבל, זו מחשבה -בבחינת מדע בדיוני, למרות שהיא מעניינת.

להלן נציג כאן במתחם אשכול גוגל פטנטים קישור  גם אל הפוסטים הבאים:

קישורים:

                 גוגל חיפוש פטנטים

                 גוגל חדשות פטנטים

                  גוגל בלוג פטנטים

                    גוגל פטנטים

פטנטים – בקשו את המבצעים הייחודיים

פטנטים – אשכול עורכי-דין ארצי


פטנטים – אשף העריכה

פטנטים