פטנטים – ייזמות מתוכננת לפטנט.

פיתוח פיתרון ייזום כתוצאה מצורך

בטירונות בצבא מכניסים את הטירונים לבדיקת יכולותיהם לתת פיתרון לבעיות לא צפויות ולא סטנדרטיות – נותנים להם X אביזרים ובאמצעותם מבקשים שיעברו ב- Y זמן דרך מכשולים W.

מעמידים אותם בפני צורך ואף קורח – לתת פיתרון V  למצב.

זו פורמולה – פורמולה של ייזום מלאכותי אל מול צורך בצפייה לתוצאה – כשהתוצאה ידועה מראש. “ההמצאה” – היא אינה ידועה מראש – לא ידוע “כיצד הדבר יבוצע”. כדוגמה, ידוע שהצורך הינו לעבור את הנהר עם כול החיילים באמצעות הכלים – בלי להשאיר חייל מאחור. דרך הביצוע, היא כדוגמת “המכשיר הטכנולוגי” – ההמצאה – הפטנט – שמאפשר לנו להפשיר את הבשר הקפוא בלי לשרוף אותו וזאת תוך זמן קצוב.

ייזום – אינו מילה שלילית. וממציא, אינו צריך להצטדק בכך שעמל על הייזום כדי להגיע ל-פטנט. הכול טוב!

 

מה הדברים שנחפש מראש בהמצאה העתידית – שלך?

אם חשוב לנו שתהיה בצד ההמצאה – כצלחה כלכלית? עשירות!

נצטרך לשקול דברים לפני ולפנים, כדוגמה מה ישפיע על הצלה ממונית?

מכירים את המשפט:

“להמציא המצאה שתימכר לכול סיני בדולר אחד”?

אולי כובע רב שימושי (-:

אז, למטרות אלו השכל נדרש ואומר – מסחריות ההמצאה צריך שתהיה חוצת גבולות, גלובלית, ותפנה לציבור רחב ככול האפשר. לדוגמה גם לנשים וגם לגברים.

ולמטרות אלו, עולה גם העניין הנעוץ במסחריות – האם המוצר הינו בעל ביקוש קשיח מצד הציבור או שהינו מוצר לא הכרחי. לדוגמה, לחם, כול שכן קמח – הינו מוצר בעל ביקוש קשיח, ועוגיות מרוקניות הינן מוצר בעל ביקוש שאינו נובע מהכרח וצורך, כי אם מהנאת טעם שלה יש חלופות הנאה אחרות שונות ומגוונות. תחשבו, שהיה לכם מונופול על לחם – כמה ממון היה לכם?

 

בהגיון דברים זה של המציאות הקיימת – יש אלמנטים נוספים לשיקול המסחריות – ולשיקולי הסתברויות הצלחת פטנטים! וגם זאת עוד מראש להמצאה!

עלויות ייצור המוצר.

מסובכות ייצור המוצר.

קשיים, כשלים, מתנגדים, ותחרות למוצר.

מי שעוד לא עשה את המיליון הראשון – חשוב חשוב שישקול את מרכיבי “הפורמולה להמצאה מצליחה” – לפנים שאצה לו דרכו למשרד עו”ד כדי שירשום לו פטנט – כי אז יחפש אם אינו פועל מתוך צורך של רגשי נחיתות הדוחפים אותו לנפח במידת מה את אגו אישיותו. ומזה לא יצא לו דבר!

הוא שהולך אל עבר המיליון הראשון ינסה למצות את סיכוייו במינימום סיכון – מכסימום סיכויי הצלחה.

 

דבר מרכזי בהמצאה באשר היא – הינה העובדה, כי ההמצאה ברגיל מייעלת ומאפשרת ביצוע דבר כדוגמה, באופן יעיל, שפוט, זול, אחר – בדרך כלל בעל יתרון יחסי מקודמיו – ממה שהיה לפנים לו ב- Prior-Art, ואל תיתנו לאף אחד להפחיד אתכם או להרשים אתכם במונחים תלושים. אני רק השתובבתי קצת.

יש וההמצאה ממש הופכת מציאות – הינו, מכניסה דבר שהינו בעל יתרון מוחלט על קודמיו.